Dolfijnen spotten!!🐬🐬

17 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Vandaag is het chinees Nieuwjaar! Een nationale feestdag in Suriname. Veel mensen zijn vrij en er was er genoeg te doen. We hebben mee gedaan met een bierpong toernooi. Ik had hier zelf de volste vertrouwen in, maar het viel tegen.  Het duurde niet lang voor dat de tegenstander nog maar 1 glas over had, en wij alles nog hadden staan. Verder dan de eerste ronde zijn we niet gekomen.

Vanaf dit café zijn we met een partybus over de brug naar Commewijne gereden,  en zo naar Havana lounge. Die surinaamse jongens kunnen dansen! Dat had ik echt nog nooit gezien.

Vandaag zijn we met een bootje dolfijnen gaan spotten , en we hebben ze gezien! Je kan er eigenlijk nooit goede foto’s van maken, als ik naar mijn gallery kijk zie ik alleen maar foto’s van water. Want voor een goede foto ben ik altijd te laat. Maar het was wel heel leuk om te zien. We zijn verder gevaren naar Frederiksdorp, hier was vroeger een koffieplantage. We hebben een klein rondje gelopen maar verder kwamen we niet. We zagen een jongetje die bij onze groep hoorde gillend een straatje uit komen rennen. Wij dachten minstens dat er iets heftigs aan de hand was. Maar de muggen die daar zijn waren agressief, en ze vielen je letterlijk aan! Dus ik ben weer helemaal lek gestoken. Mijn benen zijn nu wit met rode stippen, prachtig! Een paar jongens gister beweerde zelfs dat ze aan mijn benen konden zien dat ik een stagiair ben. Wit, vol met muggen bulten, een korte broek en mijn allstars. En om het helemaal af te maken heb ik ook nog een rugzak om.

Maar goed, ondanks de muggen was het best leuk. We kregen daar heerlijk snacks, waarvan ik nu al weer de naam vergeten ben.  Na drie dagen vrij moeten we vanaf morgen weer aan t werk.

1. Nelleke:
    17 februari 2018
    Wat een leuk verhaal weer
    Wel vervelend,die muggenbeten.
    Helpt smeren niet?
    Veel plezier verder....gooi je heupen maar los!😘
  2. Leo:
    17 februari 2018
    Leuk hoor Juul, fijn dat je het zo naar je zin heb!
  3. Petra Tieman:
    19 februari 2018
    Leuk om te lezen. Jullie hebben al veel gedaan. Dolfijnen vastleggen Op de camera is inderdaad moeilijk ;)
  4. Tanja:
    20 februari 2018
    Hoi Julia !

Wat leuk je belevenissen te lezen en dat je het goed hebt daar !!
    Stom van ons zeg dat we toen niet een flesje extra muggenolie uit dat winkeltje mee hebben genomen ( tijdens die verschrikkelijke leuke tocht door dat bos 😉)
    Julia succes daar en een lieve groet van ons !
  5. Kirsten:
    22 februari 2018
    Bulten inmiddels waar verminderd? 😉
    Maar jullie maken genoeg mee. Bijzonder joh!