Brownsberg en Ston eiland

26 februari 2018 - Brownsberg, Suriname

Wat een geweldig weekend.

Zaterdag ochtend vertrokken we vanuit Paramaribo richting Brownsberg. Het was ongeveer 2 uur rijden en we hebben denk ik wel 3 tussenstops gemaakt. Ik was natuurlijk totaal niet voorbereid, dus heb ik een totaal nieuwe outfit gekocht bij de chinees. En natuurlijk een paar liter parbo bier, want ja het is wel weekend.

De reis ging goed, tot dat we de berg op moesten met ons kleine busje en 12 mensen. Ik vond dit best een spannend ritje, maar eenmaal boven aangekomen hadden we ook een prachtig uitzicht. We zijn naar het hoogste punt gelopen en dit was al zo'n klim. Helemaal rood, bezweet en buiten adem kwam ik op de top. Gelukkig konden we vanaf daar weer naar beneden lopen.

We zijn door gelopen naar de Leoval, dit was een prachtige waterval waar je onder kon staan. Heerlijk. Maar toen moesten we weer omhoog. Ik ben met handen en voeten de steile stukken opgeklommen.

Eenmaal terug vertrokken we met de bus naar beneden richting Ston eiland. En het goot! Al het water stroomde naar benden, en ik had echt het gevoel dat we ieder moment om konden vallen. Gelukkig hadden we een oplossing om de stemming er in te houden. Het nummer van Guus Meeuwis het dondert en het bliksemt werd opgezet en hard mee gezongen. Ik weet niet of de buschauffeur het ook kon waarderen.

Aangekomen op Ston eiland hadden we een huisje op een prachtige plek aan het stuwmeer. Echt een plaatje! We zijn het water in gedoken en hebben daarna lekker soep gegeten. Geen idee wat er nou precies in de soep zat. Ik denk dat mijn moeder een heel ander kind heeft wanneer ik thuis ben, ik eet hier namelijk alle groente!

's avonds zijn we nog op avontuur gegaan, op zoek naar slangen. Helaas hebben we ze niet gevonden. Dankzij de flauwe humor van de gids en Gijs, dacht ik wel dat ik er een had gezien. Maar ook dit bleek achteraf een druppel te zijn dat reflecteerde.

Terug bij ons huis hebben we lekker gechilled onder het genot van een drankje. Daarna zijn we gaan slapen in onze hangmatten. Wat trouwens ook echt een kunst is om hier in te komen.

Vanochtend werden we om 7 uur al wakker gemaakt voor een strand wandeling. Achteraf was het strand niet langer dat 50 meter dus we zijn niet langer dan een kwartier weggeweest.

In de middag zijn we met een bootje naar een eiland gevaren, hier hebben we brulapen gezien. Echt heel dichtbij! We waren opzoek naar een luiaard en we kwamen hem gelukkig tegen! Hij was zo laag dat we hem gewoon konden aanraken, echt zo bijzonder! Verder hebben we gezwommen en lekker niks gedaan.

Kort samengevat na een lang verhaal, een top weekend!

1. Nelleke:
    Wat een top verhaal! X
  2. Brentjeee:
    Tot over een maand xxx
  3. Fey:
    26 februari 2018
    Hahahah wat een verhaal😂💗ben blij dat je het zo naar je zin hebt xx Begin je wel te missen hoor xx
  4. Petra Tieman:
    27 februari 2018
    Leuk dat jullie al vrienden hebben gemaakt en met elkaar zijn weggeweest. Een hele spannende trip zo te lezen 😃