Galibi en mijn verjaardag!!!

4 april 2018 - Paramaribo, Suriname

Afgelopen weken heb ik weer genoeg gedaan. Ik heb mijn ouders opgehaald op Sanderij, we zijn naar Galibi geweest, ik heb mijn verjaardag gevierd en ik heb nog in een helicopter gezeten!!

Samen met mijn ouders ben ik vooral lekker uit eten geweest, het lastige was dat ik natuurlijk gewoon stage loop. Maar we hebben wel wat gedaan. We zijn naar fort zeelandia geweest en naar de cola kreek.

Donderdagochtend vertrokken we vanuit Paramaribo richting Galibi. Het was een hele andere groep en gids waar ik de andere trips mee heb gemaakt. De hele groep droeg dezelfde outfit. Witte sokken in sandalen, een visserhoedje op, een camera om van letterlijk iedere plant een foto te maken en een veelste grote rugzak.

Maarja gelukkig hadden we elkaar!! Na een lange busreis en drie uur varen kwamen we helemaal doorweekt aan door al het water dat in de boot spetterde. Het was wel een prachtige locatie. Toen we aan kwamen hadden we even de tijd om over het strand te lopen. Om 5 uur stond de gids alweer klaar voor de dorpswandeling. Ik denk trouwens niet dat het een echte Surinamer was, deze was namelijk van de planning en de tijd. Ook iets dat ik niet eerder had mee gemaakt.

We kregen uitleg over wat ons te wachten zou staan bij de schildpadden en hebben daarna een wandeling gemaakt.

in de avond rond 8 uur vertrokken we in een boot naar het strand van Galibi. Eigenlijk hadden we heel veel geluk want we zagen wel 4 schildpadden en we hebben helemaal niet lang gezocht. Het was zo gaaf om zo'n grote schildpad in het echt te zien! De terug reis in de boot verliep minder soepel. We waren nog geen 5 minuten onderweg of de motor viel uit. Dus daar dreven we op de Atlantische oceaan, best wel een stressmomentje en dan heeft het ook nog een half uur geduurd. Gelukkig viel ik gelijk in slaap dus heb ik er niet veel van mee gekregen.

De volgende dag zijn we met een bootje naar Frans Guyana gevaren. Ik vond het zelf al zo'n verschil met Suriname. We hebben daar een rondleiding gehad door de gevangenis, heel intressant.

Ook heb ik natuurlijk mijn verjaardag kunnen vieren in SU! Omdat het pasen was gingen we eerst naar de kerk. Alleen duren de diensten daar zo lang, dus zijn we halverwege stiekem weg gegaan.

Ik heb super leuke kadootjes en kaartjes uit Nederland gekregen. In de middag zijn we naar het zwembad torrarica geweest en hebben we gezwommen. Het nadeel was alleen wel dat het echt heel hard regende. Maarja als je in het zwembad zit ben je toch al nat. Als afsluiter hebben we heerlijk sushi gegeten, ik had nog nooit zulke lekkere sushi op!

1. Sandra:
    12 april 2018
    Het was super om je weer te zien en een heerlijk land. Maar kraak je hier bou mijn rugtas af🤨