Dag 1

1 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

Wat een reis..

Vanochtend  vertrokken we richting Schiphol. Ik heb het geprobeerd droog te houden, maar voorbij de bagage is dat niet meer gelukt, en rolde de tranen tot het vliegtuig nog over Mn gezicht. Eigenlijk ging heel de reis bijzonder goed, zelf het eten in het vliegtuig was lekker. Een super leuke stewardess, die vroeger ook stage in Paramaribo heeft gelopen, kwam af en toe is een praatje met ons maken. Verder vroegen er heel veel mensen of we stage gingen lopen wanneer ze voorbij liepen. Blijkbaar zien we er zo uit.

Toen we het vliegtuig uitkwamen voelde we meteen een heel ander klimaat, en super warm.

Onze huisbaas stond al te wachten toen we het vliegveld af liepen. Ik hoopte voor de reis al dat ik voorin mocht zitten, omdat het stuur rechts zit, en dit kon! We hebben heel de weg alleen maar naar buiten gekeken hoe bijzonder en anders het land er uit ziet. Dat zo’n auto rit al zo veel indruk kan maken! We kregen uitleg over alles waar we voorbij reden. Eenmaal aangekomen in Paramaribo hebben we gelijk geld gewisseld. We hebben onze buren leren kennen, en Brabantse knakworstjes bij de supermarkt gehaald.

‘s Avonds hebben we rustig aan gedaan, en onze spulletjes uitgepakt. En natuurlijk alle lieve en leuke kaarten aan de muur opgehangen.