Stadstour!!🌴

2 februari 2018 - Paramaribo, Suriname

2 februari

Vandaag onze tweede dag gehad. Ik heb nog nooit last van een jetlag gehad, maar ik begrijp nu helemaal wat er mee word bedoeld. Vanochtend was ik alweer om half 6 wakker, het was nog donker buiten. We zitten aan een drukke straat en je hoort alles, zelf wanneer de buren in de tuin aan het praten zijn. Ook hoorde ik gekrijs maar had geen idee wat dit was, dus ben ik na een half uurtje toch maar gaan kijken. Blijkt het dat de buren een huispapegaai hebben, en de kooi precies naast mijn raam staat. TOP. Maar goed. We waren ons huis nog niet uit voor de boodschappen, en er werd al van alle kanten getoeterd en gesist, ik denk dat ik hier ook nog maar aan moet wennen. Om 10 uur verscheen de taxi die ons naar het centrum toe reed. We hadden daar met Wim afgesproken, hij zou ons de stad laten zien. We hebben gewandeld over de markt, mensen zitten letterlijk op straat met eten op schoot wat ze verkopen. Er was zelf een man tussen die 1 rekenmachine verkocht, en verder niks. Ik heb op de markt zoveel groente en fruit gezien waarvan ik niet wist dat het bestond!  Overal waar we liepen hebben we uitleg gehad over de gebouwen en wat we zagen. Ook hebben we onze Surinaamse simkaarten gekocht, zodat we elkaar kunnen bereiken.

Rond 12 uur hebben we aan de waterkant gezeten, en lekker parbo bier gedronken. Wat hier ook heel anders is, is dat als je bij het ene tentje wat drinken besteld je eten van een ander tentje meen kan nemen naar het terras. Vanaf de waterkant zijn we langs het onafhankelijkheidsplein gelopen. Zo zijn we verder door de stad gelopen, en hebben we nog wat terrasjes gepakt. Wat ik ook nog niet kan begrijpen is dat Surinamers in een lange spijkerbroek lopen terwijl het 30 graden is. Ik zie er dan ook uit als een typische tourrist. Met een korte broek, een fles water onder mijn arm en een rood hoofd liep ik door de stad heen.

Gelukkig hadden we aan het einde van de dag nog een supermarkt gevonden met Nederlandse producten, dus de potten halve pindakaas zijn ingeslagen. Morgen houden we lekker een relax dagje aan het zwembad, want zo'n dag door de stad met zoveel indrukken is toch wel vermoeiend.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Emma van Beek:
    👍🏿
  2. Albert:
    3 februari 2018
    Goh, tis allemaal wat hoor, al die indrukken. Maar wel een belevenis.
  3. Carla:
    3 februari 2018
    Wat leuk allemaal! Wel opletten op je taalgebruik met zo'n papegaai naast je ! Fijne dagxx
  4. Nelleke:
    3 februari 2018
    Je schrijft heel leuk....zie je gewoon lopen met een rood hoofd.
    Hihi
  5. Anniek:
    3 februari 2018
    Wat een lap tekst zeg en veel indrukken! genieten van je tijd en we facetimen wel even keer! ☺️
  6. Petra Tieman:
    3 februari 2018
    Wat leuk om te lezen Julia! De papegaai is bekend😃 Geniet van het mooie Suriname! Ik spreek je gauw